söndag 14 juli 2013

Lots of flowers

Alla som känner till min scrapstil vet att jag är mer eller mindre handikappad när det kommer till blommor. Jag har riktigt svårt att använda dem och lyckas jag få dit tre stycken i ett hörn så är jag jättenöjd med att ha tagit mig ur min bekvämlighetszon. Då kan man ju undra vad som hände när jag gjorde detta kort, ingen är mer förvånad än jag. Jag ville testa min nya Mini-8 punch och några snygga Spellbinders-dies och se vad som hände!

-------------------------------------------------------------------------------------------------------

Anyone who knows my scrapstyle knows that I am challenged when it comes to flowers. I have a really hard time using them and will put something like three in a corner and be really proud that I got out of my comfort zone. Well... Something wierd happened while making this card. I wanted to use my new Mini-8 punch and some spellbinders to go with it and look what happened!

IMG_8323

Det kan vara ett nytt rekord för hur många blommor jag satt på ett alster. Jag är så glad över att ha lyckats använda några av mina vackra Primablommor, de passade riktigt fint på detta kort.

-----------------------------------------------------------------------------------------------------

I think this is the most flowers I ever added to a single card. I am so happy to finally been able to use some of my beautiful Prima flowers, I think they look really pretty on this card.

IMG_8326

Material/Supplies:

  • Bazzil Cardstock – Petunia, Jetstream, White (prismatics)
  • Prima Marketing Calabetta E #561765
  • Prima Marketing Interlude F #561437
  • Prima Marketing Fairytale roses
  • Prima Marketing Say It In Crystals Pink/Yellow w Flowers #560638
  • Basic Grey Mini Alpha Stickers Pink BAS-3986
  • Spellbinders Nestabilities Standard Circles LG
  • Spellbinders Grand Nestabilities Grand Stately Circles
  • WRMK Celtic Mini 8 Punch
  • Scrapbook Adhesives MyStik™ Repositionable Dots Dispenser
  • Scrapbook Adhesives Crafty Foam Tape White

Maya-Isaksson-signatur-liten

1 kommentar:

  1. Hihi! Jag känner igen mig i det där med blom-handikappet!!
    Men ditt kort blev hur som helst superfint! Jag antar att det är som i reklamen: Plötsligt händer det!

    SvaraRadera

Besökare

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...